În ultimii ani, promovarea pe social media a devenit o prioritate pentru majoritatea antreprenorilor. Comportamentul utilizatorilor s-a schimbat drastic, ceea ce a impus inevitabil actualizări la nivelul strategiilor. Mulți își petrec o bună parte din timp pe Facebook, Instagram, Youtube sau TikTok.
Lumea marketingului digital este într-o continuă evoluție – la fel și cerințele prospecților. Tocmai de aceea, intervine inevitabil întrebarea – Te mai poate ajuta în vreun fel o strategie de SEO pentru a intra în atenția publicului? Chiar dacă mulți antreprenori au renunțat să mai implementeze servicii de optimizare site, adevărul e că SEO reprezintă o componentă esențială pentru dezvoltarea afacerii tale.
De ce mai e relevant SEO în 2024?
Te promovezi doar pe principalele platforme sociale?
Iată câteva motive esențiale pentru care SEO continuă să fie o strategie importantă și de ce ar trebui să o aplici acum:
- Conținutul de calitate nu îl poate surclasa pe cel optimizat – O postare amuzantă sau creativă va stârni reacții pe moment, dar nu va reuși să rămână în mintea consumatorilor pentru mult timp. Astăzi, chiar și cea mai genială și autentică idee trebuie adaptată în funcție de algoritmii SEO. De ce? Pentru că numai așa poate ajunge la targetul vizat. Indiferent că e vorba de textul de prezentare a companiei sau de secțiunea pentru blog, e necesar să respecți câteva principii esențiale. Trebuie să folosești cuvinte cheie, meta taguri, meta titluri și imagini optimizate.
Însă, cel mai bine ar fi să apelezi la un specialist SEO, cu experiență în domeniu.
- Google reprezintă principala sursă de trafic a unui site – Înainte de a investi bugetul de promovare în rețelele sociale, gândește-te la impactul pe care îl au asupra deciziei de cumpărare. Dacă o postare bine gândită sau un videoclip interactiv pe TikTok îți poate oferi succesul peste noapte, SEO îți poate garanta rezultate de lungă durată. Cei mai mulți utilizatori folosesc Google pentru a căuta serviciile și produsele care îi interesează. Optimizarea constantă a conținutului și a website-ului te va propulsa în primele poziții de căutare și implicit în atenția potențialilor clienți.
- Experiența utilizatorului este mai relevantă decât crezi – Știai că un site care se încarcă greu își pierde șansele de a genera conversii și vânzări? Utilizatorii petrec mai mult timp pe site-urile care au o structură optimizată și îmbunătățită pentru toate tipurile de dispozitive. Totuși, va trebui să contactezi o agentie optimizare SEO care îți poate oferi servicii complete on page/off-page. În cazul paginilor de Instagram sau TikTok, lucrurile sunt mai simple, dar rezultatele nu sunt la fel de satisfăcătoare. Va trebui să aloci buget și pentru reclame plătite pentru a crește vizibilitatea conturilor.
SEO rămâne un instrument important pentru promovarea organică a oricărei afaceri. Totuși, trebuie să ții pasul cu noile tendințe, care se schimbă constant și să apelezi la specialiști în domeniu. Ei sunt singurii care te pot ajuta să te bucuri de efectele optimizării corecte a conținutului.
Investește în strategii SEO durabile, iar avantajele nu vor întârzia să apară!
